Na izrezbarenoj polukružnoj bazi s tri nožice i ogradicom s balustradom je profilirani stup s tri prošupljena geometrijska tijela; vertikalno postavljena. Donje tijelo je spljoštena kugla, mrežasto prošupljena. Srednje tijelo nalazi se otprilike na pola visine i riječ je o pentagonskom dodekaedru prošupljenih stranica unutar kojeg je rebrasto ornamentirana kugla. Iznad tijele najveće tijelo; četiri kugle jedna unutar druge; sve su prošupljene, tako da se stvara zanimljivi efekt i nazire najmanje tijelo: kugla sa šiljcima koji izlaze kroz rupe većih kugli. Završetak je u obliku stupića s okruglom ogradom i cvijetom na vrhu.
//
Contrefait kugla za muzejsku zbirku otkupljena je na rasprodaji ostavšine pomoćnog biskupa Franje Gašparića u Zagrebu, 1893. godine. Ovaj primjerak pripada tipu raritetnih tokarenih ukrasnih predmeta izrađenih iz jednog komada bjelokosti, oblika stupa zaključenog sistemom perforiranih kugli, smještenih jedne u drugu. Takvi su se predmeti producirali krajem 16. i početkom 17. stoljeća, a oblikovanjem i izradom predstavljaju vrhunski domet u okviru tadašnjih spoznaja s područja geometrije. Contrefait kugle su u početku bile izlagane u kabinetima kurioziteta njemačkih izbornih knezova. S vremenom je njihova popularnost rasla i širila se na ostale zemlje tadašnje Europe, u kojima su u mnogim rezidencijama bile najcjenjeniji eksponati. Jedna od najpoznatijih majstorskih porodica u kojoj se je vještina tokarenja contrefait kugla prenosila s oca na sina, bila je njemačka obitelj Zick iz Nürnberga. The contrefait sphere was bought for the museum collection at a sale of the legacy of suffragan bishop Franjo Gašparić in Zagreb, 1893. This example belongs to a type of rare turned decorative objects made from a single piece of ivory, in the form of a pillar ending with a system of perforated balls located one inside another. Such objects were produced at the end of the 16th and in the early 17th century, and in their design and workmanship represented the acme of the current knowledge of geometry. Contrefait spheres were at first exhibited in the cabinets of wonders of German electors. In time their popularity grew and spread to the other lands of Europe of the time, in which in many residences they were the most highly valued exhibits. One of the best known families of craftsmen in which the skill of turning contrefait spheres was handed down from father to son was that of the Zicks of Nuremberg.