MUO-057052: Topologija beskraja: ambijentalna instalacija
Inventarna oznaka
MUO-057052
Naziv zbirke
Autor (osoba)
Književni naziv
Naslov predmeta
Topologija beskraja
Država nastanka
Grad nastanka
Godina nastanka
2015.
Stoljeće nastanka
21. – . st.
Materijal izrade
Tehnika izrade
Dimenzije (v1xš1xd1)
270 × 28000 cm
Opis predmeta
Intervencija koju je kiparica Ida Blažičko izvela u dvorani Sakralne umjetnosti, izrađena je od izrezanog papira i sastavljena od više zasebnih segmenata koje je autorica postavila u slojevitu, „levitirajuću“ kompoziciju na strop dvorane. Upustivši se u dijalog s arhitektonskim rješenjem muzealne inscenacije ove tematske dionice, autorica je intervenirala u postavljeni sustav mjerila i prostornih relacija između ljudskog tijela u pokretu (posjetitelji), izložbenih vitrina s kazulama, volumena pojedinačnih kipova i dijelova oltarnih cjelina, koji su zbog ograničenja visine prostora postavljeni na niskim postamentima, u istoj ravni s posjetiteljima. Organička razvedenost slojevito organiziranih prostornih planova, koje oblikuju šupljine izrezanog papira, stvara gotovo ornamentalan ritam umnoženih vizura eterične bijele pojave asocirajući na zgusnutost nataložene pare i njeno neuhvatljivo kretanje. Ravnomjerna protežnost forme Idine ambijentacije izravno komunicira sa zadanom tlocrtnom shemom kao evokacijom longitudinalne crkvene lađe obrubljene postraničnim kapelama, a pri tome praktično i promišljeno sakriva neuglednu slabost toga prostora – rešetku centralne fluo rasvjete. Stvarajući formu obzorja „atmosferskog“ nebeskog pejsaža koji poput baldahina natkriljuje zonu u kojoj su izloženi raznorodni predmeti namijenjeni liturgijskoj obrednosti, Ida razgovijetno naglašava opreku između zamišljenog i življenog svijeta kroz autorski izraz osjetilnog doživljaja sakralnosti i duhovnosti, kontemplacije i meditativnosti. U simboličkoj artikulaciji ideje, autorica objedinjuje prostornu intervenciju s pjesničkom slikom japanskog haiku pjesnika Shohakua ne tražeći poveznice pojma sakralnosti s okriljem automatizma rituala, s okriljem kršćanskog svjetonazorskog sklopa niti s religijskom izvedbom već s neposrednim lirskim ushitom pojedinca suočenog s kozmičkim prostranstvom. Neočekivano iskazivanje prisutnosti pogleda Drugog i nagovještaj dalekoistočne kulture u Stalnom postavu MUO, djeluje kao diskretno, ipak jasno proširenje temeljnih postavki njegove koncepcije – konstrukcija nacionalnog kroz razmjenu s europskim kontekstom.
Ključne riječi
MUO baza
Autorska prava / Prava korištenja